Ook voor een professionele meting kunt U terecht bij Math Salden, want je kan nog zo'n mooie fiets kopen, als de maat niet klopt, komt het niet goed. Wij gebruiken ter ondersteuning hiervan het Cyclefit meetsysteem gecombineerd met GebioMized zadeldrukmeting om er 100% zeker van te zijn dat je goed op de fiets zit.

Cyclefit

Het adviseren en het aanpassen van de juiste zadel en stuur in hoogte wordt momenteel vaak gedaan zonder een professioneel meetsysteem. Correcte en nauwkeurige metingen, in deze gevallen, worden vaak bereikt door puur toeval. Voor de vele mensen die meer en meer geld besteden aan fietsen en onderdelen is een perfecte afstelling is erg belangrijk. Daarom zijn de hoge eisen aan fietsafstelling begrijpelijk. Ook de aandacht voor de professionele fiets fit in de wetenschappelijke literatuur en tijdschriften bewijzen dat fietsers meer en meer precisie eisen. Zie meer op: http://www.cyclefit.nl

 

 

Saddle pressure mapping

De breedte van het zitbot blootleggen?
In de afgelopen jaren was het meten van de breedte van de zitbeentjes het belangrijkste meetinstrument om zadels te selecteren . Enkele zadel fabrikanten gebruiken verschillende versies van deze tool om de afstand tussen de zitbeenknobbels te meten. Echter , kan de afstand van de zitbotjes het antwoord op elke zadel zijn? Het is tijd voor een kijkje op dit onderwerp : Het basisidee achter deze maatregel is redelijk eenvoudig : de atleet gaat zitten op een kruk die ofwel is bedekt met een gel film of zacht schuim of golfkarton . Hij beweegt dan zijn zwaartepunt naar voren of van links naar rechts ( afhankelijk van de fabrikant). Op deze manier imponeert de renner zijn billen in het materiaal en de retail- assistent meet de afstand tussen de twee imprints , waarvan wordt verondersteld dat de zitbeentjes betekenen . Dit dient als basis om een zadel model met een bijpassende zadel breedte te selecteren . In principe is er niets mis met deze aanpak . Het kan een eerste stap om de breedte van de bekken categoriseren . Dit is echter alleen geldig voor een rechtop zittende positie . In dit geval wordt de fietser immers meestal zittend op de zitbotjes gemeten . Het zadel moet met een voldoende breedte op het dekken hebben om voldoende draagvlak voor zowel zit botten te hebben.

Typische druk meting
>>>Touring - positie Met meer atletische zithoudingen ( sportief MTB - positie, racefiets , triathlon ), staat het zadel hoger dan het stuur. Dit vereist meestal een voorwaartse rotatie van het bekken om het stuur te bereiken met de handen . Op deze wijze wordt de deformatie van de zitbeentjes aanzienlijk verminderd en beweegt het naar de schaamstreek rami (de overgang van de zitbeentjes het schaambeen ) en het schaambeen . = De kracht van de berijder wordt sterker gelegd op de mid- en front- gebied van het zadel - dit is dan ook het gebied waarop een zadel analyse moet richten ! Typische druk meting
>>>Racefiets - Anatomy positie typische druk mapping tri positie In het uiterste 'zweven' de 2 zitbotjes vrij boven het zadel zonder druk . Een fenomeen dat ooral veel voorkomt bij de Aerodynamische racefiets en triatlon posities . We konden de voorwaartse rotatie van het bekken in sportieve zitposities met behulp van de gebioMized drukmeting film ondubbelzinnig meten in een paar duizend zadel drukmetingen gedurende het laatste decennium.

Conclusies: Voor rechte zitposities kan de afstand van de botten een eerste waarde zijn wanneer het kopen van een zadel overwogen wordt. Maar ook in dit geval kunnen botstructuren van het bekken (naast de eigenlijke zitbeenknobbels ), zenuwen en bloedvaten afknijpen , waardoor tinteling en verdoving ontstaat . Bij het meten is het dus altijd raadzaam om het hele zadel gebied vast te leggen om het comfort te maximaliseren. Voor sportieve zitposities zou de focus in bikefitting moeten liggen op het verminderen van de druk op de frontale bekkengebied - de afstand van de zitbeentjes speelt slechts een ondergeschikte rol . Naast het selecteren van de juiste zadel is de juiste afstelling is ook van doorslaggevend belang ! Auteur : Daniel Schade