Oakley

Oakley zet de standaard voor fietsbrillen in de wereld en dat komt niet alleen omdat ze de bekendste wielrenners voorzien van hun nieuwe modellen. In nagenoeg elke test die je leest komt Oakley als testwinnaar uit de bus. Dat heeft dan vooral te maken aan het grote draagcomfort, bescherming van de ogen en supernauwkeurig beeld wat niet vervormd.
Shoppen bij
Filters
Tonen als

2 producten

Filters
  • Positie
  • productnaam
  • Prijs
Product Name
  1. Oakley 2.0 cap
    Aan vergelijking toevoegen
    Oakley 2.0 cap Adviesprijs € 35,00
    Vanaf € 14,00 Normale prijs € 35,00
  2. Oakley Cycling cap
    Aan vergelijking toevoegen
    Oakley Cycling cap Adviesprijs € 35,00
    Vanaf € 12,25 Normale prijs € 35,00
12
  • 12
  • 24
  • 36
per pagina

Oakley factory

Oakley, Inc., gevestigd in Lake Forest, Californië, en een dochteronderneming van de Italiaanse bedrijfsreus Luxottica, gevestigd in Milaan, ontwerpt, ontwikkelt en produceert sportuitrusting en lifestyle-artikelen zoals zonnebrillen, sportvizieren, skibrillen, skibrillen/snowboardbrillen, horloges, kleding, rugzakken, schoenen, optische frames en andere accessoires. De meeste artikelen worden in eigen huis ontworpen op het hoofdkantoor, maar sommige landen hebben exclusieve ontwerpen die relevant zijn voor hun markt. Oakley heeft momenteel meer dan 600 patenten op brillen, materialen en prestatiebenodigdheden.
Inhoud


Geschiedenis
Oakley werd in 1975 opgericht door James Jannard uit zijn garage met een initiële investering van 300 dollar. De naam "Oakley" is afkomstig van Jims Engelse Setter, "Oakley Anne." Jannard begon met de verkoop van wat hij 'The Oakley Grip' noemde uit de achterkant van zijn auto op motorcross evenementen. Zijn motorgrepen waren in tegenstelling tot andere handgrepen die op dat moment beschikbaar waren. Het materiaal wordt nog steeds gebruikt om de oorsokken van Oakley brillen te maken, en veel van de neusstukken en nu ook de banden van hun horloges. Oakley ging verder met de productie van nummerplaten, handschoenen, handgrepen, elleboogbeschermers, kinbeschermers en een bril voor de BMX- en motorcrossgemeenschappen Na de verkoop van Oakely Inc. aan het Italiaanse Eyeware-bedrijf Luxottica Group in 2007, richtte oprichter James Jannard de Red Digital Cinema op.
In 1980 bracht Jannard een bril uit met de naam O-Frame. Met het 'Oakley'-logo op de band vergaarde het merk steeds meer bekendheid en bekendheid in de sportindustrie[5] In 1983 begon Oakley met de verkoop van skibrillen. 
De eerste Oakley zonnebril; Factory Pilot Eyeshades, waren sportief georiënteerd, leken op een bril en werden uitgebracht in 1984. Deze werden in 1985 gevolgd door de Oakley Frogskin, een casual zonnebrilstijl die in Japan werd gemaakt.
Het bedrijf ging in 1995 naar de beurs en zamelde 230 miljoen dollar in.
Begin 1996 had Oakley een prijsconflict met het Italiaanse bedrijf Luxottica, 's werelds grootste brillenfabrikanten en detailhandelaren. Luxottica stopte met het vervoer van Oakley's producten in hun winkels, waaronder de Sunglass Hut, en de beurswaarde van Oakley daalde met 33%.
In 2001 kocht Oakley Iacon, Inc., exploitant van zonnebrillenwinkels in winkelcentra, Sunglass Designs, Sporting Eyes en Occhiali da Sole.
Oakley tekende een vierjarige overeenkomst voor de productie van brillen ontworpen door henzelf en Fox Racing in september 2004.
Vanaf 2004 kocht Jannard grote hoeveelheden Oakley-aandelen: 2 miljoen dollar in 2004, 16 miljoen dollar in 2005 en 4,6 miljoen dollar begin 2006, waarmee hij zijn persoonlijk belang in het bedrijf op 63% bracht.
In 2006 verwierf Oakley de Oliver Peoples groep, een fabrikant van high-end fashion branded eyewear (onder de merken Oliver Peoples, Mosley Tribes en Paul Smith) voor 55,7 miljoen dollar en Optical Shop of Aspen, een luxe brillenwinkel met veertien winkels.
Op 21 Juni, 2007, kondigde Luxottica een plan aan om Oakley in een contant geldovereenkomst met een waarde van $2.1 miljard te kopen, betalend een 16% premie over de openstaande aandeelprijs. De overeenkomst werd voltooid op 15 November, 2007, makend Oakley deel uit van een portefeuille die merken zoals Ray-Ban, Persol, en Vogue omvat.
(Schadelijke reclame-informatie)
Tijdens de voorbereidingen voor de uiteindelijk succesvolle redding van drieëndertig mijnwerkers die in oktober 2010 in een Chileense mijn gevangen zaten, nam een journalist die het verhaal versloeg, contact op met Oakley over het doneren van een zonnebril aan de reddingsoperatie, zich ervan bewust dat de mijnwerkers oogbescherming nodig zouden hebben na weken in het duister te hebben doorgebracht. Oakley schonk 35 paar van zijn Radar-sportbril, voorzien van speciaal geselecteerde tinten.
 
Een Oakley zonnebril
Oakley sponsorde leden van het Amerikaanse Olympisch Team in 2012. 
In Augustus 2013, verkocht Oakley zijn merk REVO aan Opeenvolgende Merken voor $20m.
Technische innovatie 
De meeste van Oakley's technologische ontwerpen, modeartikelen, uitrusting, etc. zijn ontwikkeld met uitgebreide input en tests in het veld - inclusief extreme omstandigheden. Oakley onderhoudt ook de US Standard Issue, die het Amerikaanse leger en de rechtshandhaving oogbescherming biedt. Oakley M Frame zonnebrillen zijn opgenomen als onderdeel van de Authorized Protective Eyewear List (APEL) van het Amerikaanse leger en hebben een National Stock Number (NSN) gekregen voor bestellingen via militaire toeleveringskanalen. Het bedrijf heeft ook ten minste één 'golfhovercraft' gebouwd, bedoeld als een all terrain vervanger voor conventionele golfkarretjes, in samenwerking met de professionele golfer Bubba Watson.


a

Copyright © December 2023 Wielersport Math Salden bv. All rights reserved.