Giro

Giro was lange tijd eigenlijk alleenheerser op het gebied van fietshelmen, maar daar is inmiddels wel verandering in gekomen. Desalniettemin is Giro nog altijd een grote speler op deze markt.
We kunnen geen producten vinden die overeenkomen met de selectie.

You make us do it
Jij, dingen doen die de meeste mensen niet eens zouden overwegen. Het trekken van een lijn die zelden binnenkomt. Dalen met snelheden die uw verzekeraar een pauze zouden geven. Jezelf duwen op manieren die de natuur en de zwaartekracht nooit bedoeld hebben. Zolang je maar niet ophoudt met vooruit te gaan, zullen wij dat ook doen. Als je stopt, dan stoppen we. We zijn geobsedeerd door uw passie. Het vernietigen van meer helmen bij het testen en ontwikkelen dan sommige merken zelfs creëren. We hebben moeite met de afmetingen van de ventilatieopeningen en de binnenbeenlengte. Giet onze jaren, ons hart, ons zweet, in één binnenzool, één bril, één helm per keer. Het is duidelijk dat je er bent als je ons het meest nodig hebt.
BLIJVEN STREVEN NAAR MEER, SNELLER EN BETER. BLIJVEN WE DE SPULLEN MAKEN DIE JE DAARHEEN BRENGEN.
Giro werd meer dan 30 jaar geleden opgericht door Jim Gentes, een man met een obsessie voor design en het beantwoorden van onvervulde behoeften. Die obsessie bracht hem ertoe om zijn eigen producten te maken en resulteerde uiteindelijk in een bedrijf dat zich inzet om de rijder te dienen door middel van persoonlijke expressie en geavanceerde prestaties. Onze wereld is in de afgelopen drie decennia drastisch veranderd, maar Giro is zich onverminderd blijven inzetten om enthousiaste rijders van dienst te zijn. Wij zijn en blijven een productmerk. Wekenlang hebben we ruzie over het verschil van minder dan een millimeter in een laatste schoen, van een hoofdvorm of de afgeschuinde rand van een ventilatieopening. Wij zijn het merk dat zweet de details. Van een openingsprijs helm tot de pasvorm en stof van onze t-shirts en de positieve klik die de Switchblade maakt als de kinband is ingeschakeld. Het is die aandacht voor details die Giro onderscheidt. Wij begrijpen dat paardrijden meer is dan een vluchtige hobby of een voorbijgaande rage. Paardrijden is het beste onderdeel van een goed leven en uw uitrusting verdient aandacht tot in de kleinste details. Het is omdat je blijft klimmen. Daarom doen we wat we doen. Zolang je blijft streven naar sneller, groter en beter, blijven we de uitrusting maken die je daarheen brengt.
GIRO - WE ZULLEN STOPPEN ALS JE STOPT...


Tijdlijn Giro Sportontwerp
 
1985 DE LOGO
Jim Gentes, richt zijn merk op met een focus op designoplossingen, die de ervaring en prestaties verbeteren. Het logo dat hij schetst "tour of circuit" belichaamt het ultieme gevoel op een fiets.
 
1985 ADVANTAGE
De Advantage™ helm is ontworpen om rijders te helpen de huilende wind te bedriegen in de nieuwe triathlonsport, waar de apparatuur door de wetenschap steeds meer in een nieuw jasje werd gestoken.
 
1986 PROLIGHT
Jim neemt een prototype van een lichtgewicht, high-performance helm mee naar de Long Beach bike show en komt terug met $100.000 aan bestellingen.
 
1989 AEROHEAD
De Tour de France verandert voor altijd wanneer een jonge Amerikaanse pionier nieuwe aërodynamische uitrusting (inclusief zijn Aerohead™-helm) de drie weken durende race met acht seconden wint.
 
1990 AIR ATTACK
De Air Attack™ krijgt een glasvezelversterking op basis van surfen om de impact te helpen beheersen. Bewijs dat Santa Cruz de plaats is waar Giro moet zijn.
 
1992 BOTTLE ROCKET
Wij maken een modulaire waterfles met een brede mondschroefdop opening. De "pop-top" waterfles, al tientallen jaren een icoon in de wielersport, is geobsedeerd door Giro's Bottle Rocket Design.
 
1994 ROC LOC
Roc Loc® verbetert de stabiliteit van een helm aanzienlijk bij het rijden over wortels en rotsen. Er volgen grapjes over de schijfriemen, maar al snel heeft elke helm er een.
 
1998 SWITCHBLADE
Langeafstandsfietsen luiden een nieuw tijdperk in de mountainbike in en we creëren de eerste modulaire integraalhelm om aan de behoeften van freeriders te voldoen.
 
1999 NINE
Giro creëert een lichtgewicht sneeuwhelm met ventilatieopeningen. Sceptici lachen, maar ruiters omarmen het en helmen worden een normaal zicht op de bergen in de winter.
 
2003 XEN
De Xen™ mashes-up een XC helm, een skate helm en een vleugje moto-stijl. Het resultaat is een helm die de categorie "trail riding" in helmen vaststelt.
 
SNOWGOGGLES 2004
Kort na het invoeren van de goggle categorie, introduceren we de eerste reguliere goggle die een lens-uitwisselingssysteem aanbiedt - de Manifes™.
 
2008 FIETSHANDSCHOENEN
Giro ontwerpt een handschoenenlijn met een onconventionele, op maat gemaakte "multi-panel" constructie om de pasvorm en het gevoel bij het vastpakken van de bar te verbeteren.
 
2010 FOOTWEAR 
Giro debuteert met fietsschoenen die opvallen door hun pasvorm, comfort en aanpassingsvermogen. Veel rijders merken op dat het draaien van de pedalen nu beter voelt dan ooit.
 
2012 AIR ATTACK
Het fietsontwerp is aan het veranderen met aërodynamische invloed. We heruitvinden de luchtaanval, een samenzwering van de conventionele denkwijze. Olympisch goud volgt.
 
2013 APPAREL
Waarom ontwerpen we geen fietskleding voor de vrijheid van buitenavontuur in plaats van anaerobe drempels? Ruiters hebben nu een keuze in hoe ze zich moeten kleden.
 
2016 VIVD OPTICS
is ontwikkeld met ZEISS Optics om het contrast en de definitie te verbeteren. VIVID-brillenglazen verminderen de vermoeide ogen, verbeteren de reactietijd, vergroten het vertrouwen en bieden nauwkeurig zicht zonder oververzadiging van de kleur.
 
2016 AVANCE MIPS
Giro introduceert de ultieme helm voor downhill ski-racers, met een mix van geavanceerde materialen en een nieuw ontwerp dat de energie omleidt naar de MIPS Spherical.
 
2018 AETHER MIPS
De Aether MIPS combineert een luchtig, open design met MIPS Spherical-technologie om de hoofdbescherming voor fietsers te verbeteren. Het is een bewijs van Giro's toewijding aan het leiden van hoofdbescherming.

Copyright © December 2023 Wielersport Math Salden bv. All rights reserved.